Niemand leest het, en toch moet zo'n tekstje op de zijkant van je pak yoghurt tot in de puntjes kloppen. Elk woord wordt gewogen door knappe zuivel-juristen en marketingmensen.


Zo mag je niet beweren dat je 'het duurzaamste pak in het schap' hebt, als je niet schriftelijk kunt aantonen dat je álle pakken in het schap ook daadwerkelijk hebt onderzocht op milieuvriendelijkheid.
Ook een uitdaging: de (qua gebruiksgemak) stap terug van de handige schroefdop naar de uitvouwdruipflapklep zó te brengen dat yoghurt-eters het als verbetering zien. 'Top, zonder dop!'
Voor je het weet zit je in een Zoom-meeting met vijf man drie kwartier lang te discussiëren of je nou wel of niet naar koeien mag verwijzen als 'dames' (nee, want seksistisch) en nog een half uurtje extra over het verschil tussen 'klep' en 'tuit' (een tuit klept niet).
Elk woord wordt gewogen door knappe zuivel-juristen en marketingmensen.
Superleuk dus. Echt wat voor mij. Net als het smeuïg maken van een gortdroog jaarverslag. Of het schrijven van prettig leesbare interviews over ingewikkelde zaken. Of bedenken hoe je een randloos toilet in de markt zet (ja, dat moet ook gebeuren).
Allemaal klussen naar mijn hart.
Comments